duminică, 27 februarie 2011

Christopher Priest - Magicienii

Pare interesant la început, dar pe măsură ce curg paginile îmi dau seama că tema ar fi putut fi tratată în doar o treime din paginile alocate de Priest acestui roman, și nimeni n-ar fi simțit lipsa celorlalte două treimi, ba chiar acțiunea art fi fost mai antrenantă.

Tema, generic vorbind, este: cum să facem scamatorii - pardon, trucuri magice - cu ajutorul electricității și a unui misterios aparat inventat chipurile de Nikola Tesla. (În paranteză fie zis, băiatul ăsta, Tesla adică, mi se pare highly overrated. OK, a fost mai vizionar decît Edison în disputa curent alternativ contra curent continuu, dar în rest ... ). Aparatul face legătura între lumi paralele și permite transferul de materie între cele două lumi, ceea ce este mană cerească pentru cei doi Magicieni care fac obiectul textului.


Foarte bine.

Am fost foarte emoționat de dublurile umane care tot apar spre final, ce să zic, nu mai puteam dormi gîndindu-mă la probleme lor psihologice. Cînd s-a terminat totul, nu mi-am putut opri un icnet de bucurie. (Nu pentru că the good guys ar fi cîștigat, ci pentru că pedeapsa autoimpusă - lecturarea romanului - s-a încheiat).
P.S.: În imagine se vede și cam care e prețul corect pentru această realizare a lui Priest.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu